21 december 2012 | Gonnie
1Tweet
De inhaakkalender 2013
Deze inhaakkalender was een inhaker op het einde van de wereld. Niet iedereen begreep de grap; om te begrijpen waarom de kalender leeg is, moest je doorscrollen tot de laatste pagina. Haha.
Hieronder in ieder geval een paar échte inhaakkalenders:
* De Inhaakkalender van Yoursocial
* De Issuekalender
* De KSM inhaakkalender vraag je hier aan
* In de Zapaday app lees je het nieuws van morgen
* Op Appsinthe vind je mogelijke haakjes in verschillende categorieën
Hij is weer hier te downloaden:
de inhaakkalender 2013.
Elke dag een verhaal
De inhaakkalender wordt steeds meer een onmisbaar item. Merken willen het liefste elke dag engagement op hun social media kanalen, maar hebben niet elke dag iets te vertellen.
Dan is het een optie om een thema te lenen uit de actualiteit. De inhaakkalender kan hierbij als input dienen voor je eigen redactionele kalender.
Je merk als onderdeel van het gesprek van de dag
Bij nieuws dat echt het gesprek van de dag is, spreek je hierover met collega’s en vrienden. Wanneer een merk hierop inhaakt op social media – waar deze gesprekken al plaatsvinden, en het is ook nog eens grappig, dan is de kans groot dat je deze inhaker deelt met diezelfde vrienden en collega’s. Op deze manier gaat een goede inhaker snel viraal.
Wees kritisch
Een inhaker kan dus een groot publiek opleveren. Maar: wees kritisch als je inhaakt. Er wordt steeds meer ingehaakt, juist op gebeurtenissen die op de kalender staan. Wil je inhaken, wees dan vooral snel. If you’re not first, you’re last. Maar belangrijker nog: zorg voor een goede link tussen het gesprek van de dag en je merk. Dat kan je product of dienst zijn, maar het kan ook een boodschap zijn die je al jaren voert. Kan alleen jouw merk met deze inhaker komen? Dan zit je goed.
Download ‘m dus snel: onmisbaar op je bureau, en op het toilet.
Een fijn nieuw inhaakjaar gewenst!
Grote dank aan:
Dennis Vernooij (Dennnis) voor het concept & design
De kalender in PDF formaat is helemaal leeg…?