Merken Albert Heijn Valentijnsdag

14 februari 2013 | Gonnie

7

De 10 mooiste inhakers op Valentijnsdag

Ondanks dat Valentijnsdag op de kalender staat en de leukste inhakers die op onverwacht nieuws zijn, zijn er dit jaar een aantal prachtige inhakers verschenen. Merken die Valentijnsdag relevant hebben kunnen maken voor hun merk, zonder alleen maar een hartje af te beelden.

In deze post vind je een selectie van de mooiste. Met grote dank aan @tindencleef, die vandaag de rol van curator op zich heeft genomen.

1. HEMA
Simpel, maar mooi. HEMA is natuurlijk een lovebrand. Iedereen houdt van de HEMA. En bij HEMA is liefde blijkbaar gratis.
Maar het noemen van prijzen begint nu wel een beetje een trucje te worden: zie de Elfstedentocht- en de abdicatie-inhaker.

2. Albert Heijn
Een originele inhaker. Qua beeld wellicht niet heel sterk, maar wel eentje om langer naar te kijken! De kaartjes in het vak waren wellicht logischer geweest. En eeeeeeeeeuwig zonde: waarom krijg je niet een sympathieke voicemail te horen als je het 06-nummer daadwerkelijk belt? Als deze inhaker rond was geweest, stond ‘ie op nummer 1.

3 en 4. Vodafone
Vodafone haakt weer in op social (onder) en in print (boven). Inhaken in print is gewoon stoer, en zeker met zo’n advertentie. Relevant voor het merk.

5. Hi
Hi vroeg in december aan de Facebookfans om de meest slechte openingszinnen te verzinnen. Van de leukste werden plaatjes gemaakt die je vandaag op iemand wall kunt plaatsen. Passend bij het merk, gebruik makend van crowdsourcing en je maakt hero’s van je fans.

6. McDonalds
Zo simpel kan het zijn.
Er was ook een – behoorlijk zoetsappige – videovariant.

7. NS
Iets minder gedurfd dan na de troonsafstand van Beatrix, maar ook NS heeft een insight gebruikt om het inhaken op Valentijnsdag relevant te maken. Want ondanks dat we ervan houden om te klagen op de trein, we flirten er ook graag.

8. KLM
Een mooi beeld.

9. Heineken
Volgens de bierbrouwer: “Het moment dat de liefde echt overslaat”. Mooi! Al vind ik de internationale inhaker nog niet ietsje mooier.

10. Amstel
Mooie ambigue uitdrukking, met een tone of voice die past bij Amstel. Een verademing tussen alle zoetsappige inhakers.



Tags: , , , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


7 reacties op De 10 mooiste inhakers op Valentijnsdag

  1. Stefan :

    Jullie vergeten de mooie inhaker van Amstel Bier, te vinden op hun FB pagina: https://www.facebook.com/Amstel

  2. Pingback: Fresh Bridge Marketing » Blog Archive » Onze Hi Valentijnsdag Post is gekozen tot de mooiste inhakers door Verse Reclame

  3. Pingback: Fresh Bridge Marketing » Blog Archive » De 10 mooiste inhakers op Valentijnsdag. [Verse Reclame]

  4. I’m not easily impressed. . . but that’s impressing me! :)

  5. I chuckled over this article, because it truly hit home for me, doubly: I look for the Israelis, the Americans, and the Jews in all the competitions, being an Israeli-American!Watching the Israeli, mostly Russian-rooted young participants in the artistic, floor-exercise competitions (ohmyg-d, I can’t remember what you call it in English!), I was wondering where their hearts and pride sit, competing against women from their own, or their parents former homelands… Interesting!

  6. MOI KAIKKI JA KIITOS E-MAILEISTA!! Mä palaan teille yksitellen lähiaikoina. Kyseessä on siis tv-ohjelmaan liittyvä juttu, mutta paljastan siis enemmän mailitse vasta :)Ja joo veteraaneja ei huolita mukaan, ensiokertalaiset vaan! Sori Ellu :/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief