9 april 2013 | Tim
0Tweet
De Rijksmuseum-campagne van Albert Heijn
Meer dan een maand zaten de deuren van het Rijksmuseum op slot. Maar komende zaterdag, 13 april, is het weer zover en heropent het Rijksmuseum weer voor het eerst haar deuren.
Na de verbouwing hoopt men jaarlijks zo’n twee miljoen bezoekers te trekken en daarom is alle bezoek welkom. Volgens Wim Pijbes, hoofddirecteur van het Rijksmuseum, is het museum van iedereen en willen ze heel Nederland op een laagdrempelige manier met kunst in aanraking laten komen. De actie van de Albert Heijn van deze week sluit naadloos aan bij deze uitspraak van de hoofddirecteur.
De komende weken sieren verschillende topstukken uit de collectie – zoals de Nachtwacht, het Melkmeisje maar ook Nijntje van Dick Bruna – de vla-, melk- en yoghurtpakken van Albert Heijn. De kunstwerken worden verder vergezeld door een omschrijving, feitjes en raadsels. Allemaal met als doel “het stimuleren van een gesprek over kunst aan de keukentafel”. Spaar vier zegels, en je kunt met korting op bezoek.
Als kers op de taart werd de campagne gisteren nog even “meesterlijk” ondersteund door Harry, de populairste supermarktmanager van Nederland.
De opening van het Rijksmuseum is niet alleen reden voor Albert Heijn geweest om hier iets ludieks mee te doen. Ook ING, Heineken en bijvoorbeeld Philips verbinden zich aan het Rijksmuseum. En Bijenkorf heeft een speciale etalage.