15 april 2013 | Gonnie
1Tweet
Bijzondere inhaakmogelijkheden deel 1: Native branded content op Upcoming
Hoewel Upcoming nog maar twee maanden live is, is de kans bijzonder groot dat je de site kent. Zo niet: KLIK NU OP DEZE LINK!!1!!1!
Dank. Want Upcoming is bijzonder tof (en dat zeg ik niet alleen omdat het door mijn toffe collega’s gemaakt is). En als je inhakers leuk vindt, vind je Upcoming nog leuker. Want ook hier gaat het het over nieuws, snelheid, lachen en sharen.
En dat werkt, want de kans is bijzonder groot dat je de site kent.
Hoe werkt het?
Upcoming leunt zwaar op techniek. Een vernuftig systeem scant elke 5 minuten de 50 belangrijkste nieuwssites – en hiermee 20.000 artikelen – op viraliteit. Upcoming weet dus real time wat er trending is in Nederland. Sommige artikelen haken in op de actualiteit, andere zijn tijdlozer. Alle artikelen worden in ieder geval geseed via andere media, zoals Sp!ts en Geenstijl. De artikelen met de meeste virale potentie worden het meeste gepusht. Ieder artikel wordt gescand op deelbaarheid.
GTST-tweets
Zo kan een artikel snel heel erg viraal gaan. Zo is het artikel met 15 tweets van GTST-fans die boos waren op Beatrix maar liefst 6.350 keer gedeeld. Check het plaatje hieronder. Blauw is traffic vanuit seeding, rood is viral traffic. Nice, toch?
Branded content
En jouw merk kan dit ook. Upcoming doet namelijk niet aan display of performance advertising. Alleen aan native advertising: advertising die waardevolle content levert, in plaats van de onderbreker daarvan. Upcoming levert lijstjes, dus is branded content bij Upcoming ook een lijstje, maar dan aangeboden door een merk. Het mooiste is het als je een actueel thema hebt, want zoals we weten gaan die vaak het hardst viraal.
Het enige dat je moet weten is waar je merk voor staat of welk domein je wilt claimen. De content creators doen de rest. In het ideale geval worden er meerdere artikelen gemaakt, en degene die het het beste doet, wordt gepubliceerd. De branded content artikelen gaan ook mee in de feeds op andere media, het merk krijgt een eigen profile page en natuurlijk kun je continu de stats checken.
Een voorbeeld van zo’n artikel zie je hieronder. Het is een lijstje met legendarische game battles en het laatste item is de Tweetfighter van Hi. Het artikel is geiniteerd door Red Urban.
Het mooiste is natuurlijk als je artikel inhaakt op een actueel gesprek van de dag, want als zo’n artikel de juiste toon heeft, scoort deze al snel. Denk dus de volgende keer verder dan een Facebook-plaatje en houd een lijstje op Upcoming in gedachten.
[box]Doen? Neem dan contact op met Sander: sander@upcoming.nl /
06 144 051 020[/box]
Kao Å¡to već nekoliko puta rekoh Win 7 je za Äistu dsesetku.Å toviÅ¡e, zbog 7 ponovo se preobratio na Win nakon viÅ¡egodiÅ¡njeg koriÅ¡tenja sjebuntua. Ovo je za sada, cca 5-6 dana koriÅ¡tenja verzije Ultimate; vidli bumo dalje…btw, sviÄ‘a mi se novi dizajn, no nisam imao nikakve zamjerke ni prijaÅ¡njem…