Merken Dirk Koningsmantel2

23 april 2013 | Gonnie

1

De 12 beste Kroningsinhakers

Er zijn alweer meer dan 60 inhaakcampagnes op de Kroning gesignaleerd.  In deze post vind je de pareltjes. 

1. KING
Ondanks dat er al een voorzet was gegeven, is de campagne van KING tot nu toe het beste. Door de logische link met de gebeurtenis, is de campagne erg relevant. Op de verpakkingen staat voor de gelegenheid “ALEX” en is een KINGsize rol pepermunt die uitgedeeld gaat worden. Begeleid met een droog filmpje.

 

2. Het shirt die je wist dat ging komen
Bij elk gesprek van de dag komen de onvermijdelijke t-shirts. En daardoor is deze de allersterkste, want met zelfspot en een link naar het lied.. Te bestellen bij lucas@pankra.com.
Zie ook deze inhakers op het gehate Koningslied. De Wakker worden stamppot eten t-shirts zijn trouwens ook erg mooi.


3. Het Old Amsterdam Kaasblok

Zelf twijfelde ik tussen “waardeloos” en “briljant”. Het Old Amsterdam Kaasblok voor aan je vlaggenstok wordt namelijk uitdeeld op 30 april in Amsterdam, en dan kun je er natuurlijk niet (meer) zoveel mee. Maar aan de andere kant: geen merk claimde eerder de vlaggenstok. In dit geval gelden de meeste stemmen. Eindoordeel: briljant.

 

4. De tip van Fishermans Friend
Nu de terugtrekking van het Koningslied weer is teruggetrokken, heeft Fishermans Friend een tip voor ons voor hoe we het Koningslied wél mooi kunnen vinden. Superpassend bij het Nederlandse sentiment én bij de propositie van het merk.


5. Met NS“Van B naar A”
“Van B naar A” is goed gevonden. Gezien de traditie met het koningshuis moest NS wel inhaken. De ‘Social Coupé’ is een initiatief van het volk (2 studenten) voor het volk waar ze hun ideeën voor Nederland kunnen delen. Lekker positief!


 

6. De tweet van ANWB Verkeer
Volgens @ajthijssen “briljant in al zijn eenvoud”. En ik ben het bijna altijd met hem eens.


7. De scherpe inhaker van Randstad

Sommigen vinden de inhaker cynisch, maar over het algemeen vindt men ‘m sterk.


8. De “speciale Kroningscommercial” van Mora

We worden er wel eens moe van, van alwéér een inhaker. En nou komt Mora met een speciale Kroningscommercial. En nou past Mora ook nog eens de verpakking aan. Of toch niet?


9. Douwe Egberts

Omdat het een oer-Nederlands merk is dat lekker dichtbij zichzelf is gebleven. Geen rare gadget die niets met je business te maken heeft, maar pronken met je beste product. Vooral stoer dat ze meest bekende verpakking van het merk aanpassen.


10. Polonaise voor de Koning

Activeert het hele volk om de langste digitale polonaise te maken: social en van deze tijd.

 

 

11. De Koningsmantel van Dirk
De 200.000 Koningsmantels schenen binnen twee dagen uitverkocht te zijn. Knap, aangezien dat niet goed van tevoren was in te schatten: de mantel werd alleen bij aankoop van specifieke actieproducten weggegeven.


12. De Koningswup van Albert Heijn

De gadget blinkt duidelijk niet uit van originaliteit, maar de fans zijn weer enthousiast. De Koningswup behaalt bovendien de meeste online buzz.

 



Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


1 reactie op De 12 beste Kroningsinhakers

  1. Pingback: Coosto blog – Campagnes rondom de Kroning: AH creëert meeste online buzz

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief