23 april 2013 | Gonnie
1Tweet
De 12 beste Kroningsinhakers
Er zijn alweer meer dan 60 inhaakcampagnes op de Kroning gesignaleerd. In deze post vind je de pareltjes.
1. KING
Ondanks dat er al een voorzet was gegeven, is de campagne van KING tot nu toe het beste. Door de logische link met de gebeurtenis, is de campagne erg relevant. Op de verpakkingen staat voor de gelegenheid “ALEX” en is een KINGsize rol pepermunt die uitgedeeld gaat worden. Begeleid met een droog filmpje.
2. Het shirt die je wist dat ging komen
Bij elk gesprek van de dag komen de onvermijdelijke t-shirts. En daardoor is deze de allersterkste, want met zelfspot en een link naar het lied.. Te bestellen bij lucas@pankra.com.
Zie ook deze inhakers op het gehate Koningslied. De Wakker worden stamppot eten t-shirts zijn trouwens ook erg mooi.
3. Het Old Amsterdam Kaasblok
Zelf twijfelde ik tussen “waardeloos” en “briljant”. Het Old Amsterdam Kaasblok voor aan je vlaggenstok wordt namelijk uitdeeld op 30 april in Amsterdam, en dan kun je er natuurlijk niet (meer) zoveel mee. Maar aan de andere kant: geen merk claimde eerder de vlaggenstok. In dit geval gelden de meeste stemmen. Eindoordeel: briljant.
4. De tip van Fishermans Friend
Nu de terugtrekking van het Koningslied weer is teruggetrokken, heeft Fishermans Friend een tip voor ons voor hoe we het Koningslied wél mooi kunnen vinden. Superpassend bij het Nederlandse sentiment én bij de propositie van het merk.
5. Met NS“Van B naar A”
“Van B naar A” is goed gevonden. Gezien de traditie met het koningshuis moest NS wel inhaken. De ‘Social Coupé’ is een initiatief van het volk (2 studenten) voor het volk waar ze hun ideeën voor Nederland kunnen delen. Lekker positief!
6. De tweet van ANWB Verkeer
Volgens @ajthijssen “briljant in al zijn eenvoud”. En ik ben het bijna altijd met hem eens.
Daar sta je dan. De file die je niet wist dat zou komen is op de #A28 bij knooppunt Hoevelaken richting Zwolle, 2 km.
— ANWBverkeer (@ANWBverkeer) April 23, 2013
7. De scherpe inhaker van Randstad
Sommigen vinden de inhaker cynisch, maar over het algemeen vindt men ‘m sterk.
8. De “speciale Kroningscommercial” van Mora
We worden er wel eens moe van, van alwéér een inhaker. En nou komt Mora met een speciale Kroningscommercial. En nou past Mora ook nog eens de verpakking aan. Of toch niet?
9. Douwe Egberts
Omdat het een oer-Nederlands merk is dat lekker dichtbij zichzelf is gebleven. Geen rare gadget die niets met je business te maken heeft, maar pronken met je beste product. Vooral stoer dat ze meest bekende verpakking van het merk aanpassen.
10. Polonaise voor de Koning
Activeert het hele volk om de langste digitale polonaise te maken: social en van deze tijd.
11. De Koningsmantel van Dirk
De 200.000 Koningsmantels schenen binnen twee dagen uitverkocht te zijn. Knap, aangezien dat niet goed van tevoren was in te schatten: de mantel werd alleen bij aankoop van specifieke actieproducten weggegeven.
12. De Koningswup van Albert Heijn
De gadget blinkt duidelijk niet uit van originaliteit, maar de fans zijn weer enthousiast. De Koningswup behaalt bovendien de meeste online buzz.
Pingback: Coosto blog – Campagnes rondom de Kroning: AH creëert meeste online buzz