7 mei 2013 | Tim
2Tweet
Strafwerk schrijven voor Oger
Afgelopen weekend won Ajax voor de 32e keer de landstitel. En zoals het een goed sponsor dan betaamt feliciteer je dan je club. Kledingsponsor Oger deed dit afgelopen zondag via de boarding in de Arena en kwam creëerde hier mee opmerkelijk veel buzz.”Oger feliciteerd Ajax…” was de enorme spelfout in de felicitatie aan Ajax, die zondagmiddag binnen no-time viral ging.
Als je de verklaring hoort van één van de directieleden van Oger hoort waarin hij stelt “there’s no such thing as bad publicity” kun je je afvragen of het misschien toch niet allemaal vooraf bedacht is. Maar of het nu opzet was of niet, het vervolg was in ieder geval geslaagd; 32 keer overschrijven! Dat zullen ze bij Oger niet snel meer ‘fout’ doen.
Of misschien – als het een slimme marketingtruc was – toch juist wel… Dan verdienen de heren bij Oger een vette pluim! Zelfspot is altijd goed; de reactie was stukken beter dan die van Bol.com na de verkeerd getimede tweet op 4 mei om 20:00 uur. En: iedereen die nog nooit van Oger had gehoord, heeft dat nu in ieder geval zeker wel.
Pingback: Oger krijgt strafwerk voor foute 'feliciteerd Ajax'-reclame | Reclamewereld
Pingback: Spelfouten als manier om viraal te scoren - Hardcopy