14 mei 2013 | Gonnie
0Tweet
De favoriete inhaker van Tim Indencleef
De oplettende lezer heeft het al opgemerkt: Verse Reclame heeft een nieuwe blogger: Tim.
Sinds hij een mooie selectie maakte van de Valentijnsinhakers, heeft hij inmiddels alweer 14 posts geschreven. Tim houdt van sport, nieuws, trends, social media en natuurlijk van inhakers. Natuurlijk moet ook hij vertellen wat zijn favoriete inhaker is.
Opdrachtgever: Oreo
Bureau: 360i (New York, USA)
Medium: Twitter, later Facebook
Jaartal: 2013
Actuele gebeurtenis: Lichtuitval tijdens Superbowl 2013
Waarom is deze uiting je favoriete inhaker?
“Mijn favoriete inhaker moest er één worden uit de sport. Sport gaat over mensen en emoties en creëert een grote saamhorigheid. Belangrijke kenmerken waar merken zich graag mee willen associëren. De inhaker die direct door mijn hoofd schoot was de ‘Hockey is ours’ commercial van Nike in Canada. Het betrof hier de lockout van 100 dagen – een vreemd fenomeen voor sportfans waarbij miljonairs (topsporters) en miljardairs (club/competitie-eigenaren) vechten om dollars – waarbij Nike duidelijk de kant van de fans kiest. Ruim een jaar eerder mengde Nike zich ook al in de lockout in de NBA die ruim vijf maande duurde.
Toch is uiteindelijk is mijn keuze toch gevallen op de scherpe inhaker van Oreo tijdens de lichtuitval in de Superbowl. Niet zozeer vanwege de emotie die bij de eerdere twee aanwezig was, maar vooral vanwege het feit dat deze totaal niet te regisseren viel en de snelheid waarmee gehandeld werd. Binnen een uur leverde de tweet meer dan 10.000 RT’s op en de Facebook-post kon later ook nog rekenen op enkele tienduizenden likes. Sarah Hofstetter (President at 360i) legt aan Buzzfeed uit waarom ze zo succesvol konden handelen:
”We had a mission control set up at our office with the brand and 360i, and when the blackout happened, the team looked at it as an opportunity,” agency president Sarah Hofstetter told BuzzFeed. “Because the brand team was there, it was easy to get approvals and get it up in minutes.”
Oreo had already aired a solid TV ad with their “Cookie or Creme” spot. But they were ready to capitalize on social media as well when the lights went out.“The big question is, what happens when everything changes, when you go off script?,” Hofstetter said. “That was where it got fun.”
“The key? Having OREO executives in the room, and ready to pull the trigger.”
Credits beeld: twitter.com/Oreo
Heb je ook een favoriete inhaker? We zijn benieuwd!