5 juni 2013 | Tim
0Tweet
De favoriete inhaker van Joost Geurtsen
In deze serie laten kenners weten wat hun favoriete inhaker is. Deze keer: Joost Geurtsen.
Joost Geurtsen (30) is crossmedia strateeg / creatief bij Endemol Nederland op de afdeling Endemol Concepts. Endemol Concept ontwikkelt concepten, ideeën en content in opdracht van adverteerders of rond het intellectuele eigendom van Endemol. Ze houden zich vooral bezig met concepten waarbij verschillende media elkaar raken: TV, online, mobiel, maar ook offline op (bedrijfs)evenementen.
Opdrachtgever: British Airways
Bureau: BBH London
Jaartal: 2012
Medium: Televisie, print, billboards, online
Actuele gebeurtenis: de Olympische Spelen 2012 in Londen
Een vliegtuigmaatschappij dat van de daken roept dat je het beste thuis kunt blijven; dat is zoiets als een slager die zegt dat je vegetariër moet worden of een condoommerk dat pro geheelonthouding is. Toch koos British Airways deze opvallende slogan tijdens de Olympische Spelen in Londen. Ze riepen alle Britten op om thuis te blijven om hun atleten aan te moedigen en dus GEEN gebruik te maken van hun diensten. Een geslaagde contradictie, wat mij betreft.
Joost: “Ik vond dit een zeer originele inhaker met een verrassende boodschap, dat inspeelt op het nationale gevoel van de Spelen zonder dat het cheesy wordt. Ik hou ervan. Door het thema (the Big Idea) van het ‘thuisvoordeel’ centraal te stellen op alle platformen en dit te combineren met typische Engelse humor raken ze de doelgroep, de Engelse markt, precies waar ze geraakt moeten worden.”
Heb je ook een favoriete inhaker? We zijn benieuwd!