Inspiratie Schrikkeldag PR

11 juni 2013 | Gonnie

0

De favoriete inhaker van Freek Janssen

In deze serie vertellen de pro’s over hun favoriete inhaker. Deze keer: Freek Janssen

Freek is content director bij LEWIS PR en haakt voor zijn klanten graag in op nieuws. Maar dan wel vanuit de PR-hoek.

Opdrachtgever: De Uitzendspecialist
Bureau: MissPublicity
Jaartal: 2012
Medium: Zo’n beetje alle Nederlandse media
Actuele gebeurtenis: Schrikkeldag

Freek: “Ik ben vanuit mijn vakgebied met name geïnteresseerd in PR-inhakers. Hoe kun je op het juiste moment journalisten een haakje aanbieden om over jou te schrijven rondom een actuele gebeurtenis? Schrikkeldag is natuurlijk de meest voorspelbare gebeurtenis die er is. Het is ook een dag waar je als journalist eigenlijk niet omheen kunt (hij komt maar een keer in de vier jaar voor), maar wat valt er verder over te schrijven? En iedereen die op 29 februari geboren is, is inmiddels wel al een keer geïnterviewd, dus dat is ook geen optie.

Het briljante van de inhaker van de Uitzendspecialist is dat ze perfect hebben ingespeeld op deze behoefte aan een nieuwe invalshoek, door een onderzoek te doen naar de vraag of mensen eigenlijk wel beseffen dat ze op schrikkeldag een dag gratis werken. Je kunt erover twijfelen of dat ook echt zo is, maar de Nederlandse media namen het massaal over. En dat aan de hand van een onderzoekje onder 550 Nederlanders.

Nrc.next wijdde er zelfs een Next checkt aan. Dan heb je het erg goed gedaan.”

Schrikkeldag PR

Heb je ook een favoriete inhaker? We zijn benieuwd!



Tags: ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief