11 juni 2013 | Gonnie
0Tweet
De favoriete inhaker van Freek Janssen
In deze serie vertellen de pro’s over hun favoriete inhaker. Deze keer: Freek Janssen.
Freek is content director bij LEWIS PR en haakt voor zijn klanten graag in op nieuws. Maar dan wel vanuit de PR-hoek.
Opdrachtgever: De Uitzendspecialist
Bureau: MissPublicity
Jaartal: 2012
Medium: Zo’n beetje alle Nederlandse media
Actuele gebeurtenis: Schrikkeldag
Freek: “Ik ben vanuit mijn vakgebied met name geïnteresseerd in PR-inhakers. Hoe kun je op het juiste moment journalisten een haakje aanbieden om over jou te schrijven rondom een actuele gebeurtenis? Schrikkeldag is natuurlijk de meest voorspelbare gebeurtenis die er is. Het is ook een dag waar je als journalist eigenlijk niet omheen kunt (hij komt maar een keer in de vier jaar voor), maar wat valt er verder over te schrijven? En iedereen die op 29 februari geboren is, is inmiddels wel al een keer geïnterviewd, dus dat is ook geen optie.
Het briljante van de inhaker van de Uitzendspecialist is dat ze perfect hebben ingespeeld op deze behoefte aan een nieuwe invalshoek, door een onderzoek te doen naar de vraag of mensen eigenlijk wel beseffen dat ze op schrikkeldag een dag gratis werken. Je kunt erover twijfelen of dat ook echt zo is, maar de Nederlandse media namen het massaal over. En dat aan de hand van een onderzoekje onder 550 Nederlanders.
Nrc.next wijdde er zelfs een Next checkt aan. Dan heb je het erg goed gedaan.”
Heb je ook een favoriete inhaker? We zijn benieuwd!