6 augustus 2013 | Gonnie
0Tweet
De favoriete inhaker van Jos Govaart
In deze serie vertellen de kenners over hun favoriete inhaker. Deze keer: Jos Govaart. Jos was op zijn 16e al ondernemer en oprichter van Internetbureau Netvlies, dat overigens nog steeds bestaat. In 2009 richtte hij Coopr op met de ambitie om de PR-wereld op te frissen door het adagium “practice what you preach” toe te passen. Jos noemt dit ‘PR nieuwe stijl’: PR waar we traditioneel niet belangrijker vinden dan social, en vice versa”.
De tot nu toe ruim 1250 gepubliceerde blogs zorgen voor 5.000 unieke bezoekers per maand. Een mooi aantal voor een bureauwebsite. Tot de klanten van Coopr behoren onder andere MTV, Coolblue, Exact en MoneYou.
Coopr probeert het verschil te maken door het organiseren van evenementen voor de PR-branche zoals “An evening with…”, een PR-avond in kleine setting, geïnspireerd op de MTV Unplugged sessies. Met Deirdre Breakenridge (2009), Brian Solis (2010), CC Chapman (2011) en Gini Dietrich (2012) als sprekers.
Coopr is ook initatiefnemer van het onlangs voor de tweede keer georganiseerde International PR & Social Media Summit, samen met ING en PR Daily. In de twee edities kwamen sprekers van Huffington Post, Phoenix Suns, Microsoft, Dell, Walt Disney, Marvel, Zappos, MTV, LEGO en Ford aan bod.
Ik vind Jos één van de meest integere personen die ik volg op Twitter, die op de juiste momenten scherp en kritisch is. Maar altijd op een nuchtere manier. Verfrissend. Dit is zijn favoriete inhaker.
Opdrachtgever: Bavaria
Bureau: Selmore
Jaartal: 2010
Medium: Krant (waarschijnlijk Metro)
Actuele gebeurtenis: Balkenende nam afscheid van de politiek én is een liefhebber van autosport
Jos: “Bavaria heeft niet hard moeten zoeken naar een relevante invalshoek om iets te doen met het afscheid van Balkenende. Bavaria heeft zelf duidelijk iets met autosport vanwege de Bavaria City Race. Het is ook algemeen bekend dat Balkenende fan is van autosport en hij werd al gefotografeerd tijdens de diverse edities van de Bavaria City Race.
Elke politicus neemt een keer afscheid. Balkenende dus ook. Ik kan me voorstellen dat er bij Bavaria weinig vergaderingen nodig waren om met een relevante inhaker te komen. Dat is waarom hij bij mij is blijven hangen. Veel treffender kon het niet. Een instant glimlach toen ik de krant opensloeg en deze advertentie zag. Want ook dat lef had Bavaria. Het werd meer dan een Facebookplaatje.”