Inspiratie Lowlands

16 augustus 2013 | Tim

0

Inhaken op Lowlands, enkel een plaatje is niet voldoende

Voor velen staat het weekend van het jaar voor de deur. Lowlands! Dit jaar was het weer eens sneller dan ooit uitverkocht, maar er is ook sprake van een ander merkwaardige trend. Zo vlak voor het weekend wil iedereen ook weer van zijn kaartje af. Dus wil jij nog gaan, houdt Twitter en Facebook in de gaten, want dit jaar kun je het allemaal meemaken voor een allerzachtst prijsje! Er schijnen 1500 kaarten worden aangeboden, terwijl er maar 300 worden gezocht.

Bijna vanzelfsprekend zal er door merken weer ingehaakt gaan worden op het festival of bijvoorbeeld de kaarten slijterij. Ik hoop dat merken met meer komen dan met alleen een plaatje. Daarom gaan we zo vlak voor het weekend even terug in de tijd en kijken we naar drie merken die in het verleden goed inhaakten op Lowlands.

Wrangler (2007)

Wrangler - Lowlands
Inmiddels al weer 6 jaar geleden (2007) konden niet alleen grote bands als de Kaiser Chiefs rekenen op grote belangstelling. Er stonden ook rijen voor de Laundromat van Wrangler. Deze immens grote wasserette – 9 meter hoog en 18 meter breed – kon geen festivalganger ontgaan. Bij deze Laundromat konden festivalgangers, kosteloos, hun wasje draaien. Tijdens hun wasje konden de festivalgangers gebruik maken van speciale overalls, waardoor ze als lopende reclamezuilen over het festivalterrein liepen.

De doelstelling van Wrangler is dat jaar volgens mij meer dan geslaagd. Toenmalig marketingmanger, Michaela Luttenberg, van Wrangler (Benelux) zei  het volgende over de doelstelling van Wrangler:

“We willen ermee bereiken dat mensen in contact komen met het merk, dat ze Wrangler associeren met Lowlands en dat ze hierdoor een positief gevoel krijgen bij het merk.”

Hema (2011)
Tijdens de editie van 2011 was er een ander merk dat de aandacht op zich wist te trekken, de Hema. Ieder jaar was de Hema al vertegenwoordigd op het festival met de bekende campingwinkel. Dit jaar werd de campingwinkel dé afterparty. De opblaasbare rookworsten waren een groot succes.

Kennelijk was de afterparty niet voldoende. De donderdag naar Lowlands vond er een reünie plaats bij de Hema in de Kalvertoren, waarbij tientallen Lowlandsgangers verschenen met hun rookworsten.

 

Lowlands - GrolschGrolsch (2012)
De meest recente actie die me vorig jaar in het oog sprong was die van bierbrouwerij Grolsch. Daar waar Grolsch al enkele jaren was vertegenwoordig met een Beugelbar. Was er dit jaar ook een zwembad van 25 x 19 meter. Het moest dus één grote poolparty worden bij de beugelbar van Grolsch. ‘Plop’ werd ‘plons’ en ‘beugelbar’ werd ‘beugelbad’. Uiteindelijk werd het zwembad meer een modderbad, maar het idee mocht er zijn!

Goed voorbeeld zou moeten doen volgen. Dus hopelijk zijn er dit jaar meerdere merken die inhaken met meer dan enkel een plaatje op Facebook. Het gaat erom om je merk op een authentieke manier aan het evenement te verbinden. En daarbij de bezoekers te verrassen door ze iets moois, waardevols of enkel een glimlach op hun gezicht te bezorgen.



Tags: , , ,

Geschreven door

Tim

Geboren in 1986 op de dag die toen nog bekend stond als Koninginnedag. Half Belgisch, half Nederlands. Van jongs af aan verknocht aan televisie. Later aan computers, gadgets, internet en social. Heeft vrijwel iedere serie en/of tv-programma wel eens gezien. Houdt van nieuws, trends, social media, alles wat met sport te maken heeft en is waarschijnlijk als enige Eindhovenaar fervent Ajax-supporter. Je kunt Tim volgen op Twitter, LinkedIn en Google+.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief