23 augustus 2013 | Gonnie
0Tweet
De favoriete inhaker van Roos van Vugt
In deze serie geven de kenners aan welke inhaker zij een pareltje vinden. Deze keer: Roos van Vugt. Roos is een expert als het gaat om het omarmen van social media door grote merken of organisaties. Als manager social media lanceerde zij bij Deloitte diverse innovatieve social campagnes en leerde zij de organisatie als een van de eerste in Nederland een social company te worden.
Roos is strateeg bij SocialEmbassy. Zij adviseert organisaties als Heineken, Dove, Kluwer en KPMG over de inzet van social media. Ze heeft meer dan 17 jaar ervaring in de communicatiewereld (o.a. bij BEN en Monsterboard).
Roos is een ontzettende fan van Twitter, net als ik, en heel haar DNA ademt social. Ik vind het erg knap hoe ze voor elke vraag de tijd neemt en op iedereen reageert, zonder dat haar aanwezigheid op je timeline je ook maar een enkele keer teveel wordt.
Dit is de favoriete inhaker van Roos.
Opdrachtgever: BEN
Bureau: KesselsKramer
Jaartal: 2011
Medium: print en social
Actuele gebeurtenis: The Voice of Holland
Roos: “Ik heb zelf 4 jaar lang gewerkt bij BEN. Dus het merk en het bedrijf blijft stiekem wat in mijn hart zitten. Ik keek nooit naar The Voice of Holland, maar hee, vier kinderen thuis hè?
Ik vind heel veel advertising (zowel print als online) van BEN goed. Het is natuurlijk ook een prachtig merk en als copywriter kun je er veel mee. Daarmee is deze inhaker bijna te makkelijk! Maar het snel meeliften op het geclaimde domein van een concurrent, in dit geval Vodafone, vind ik iets mooi vileins hebben. Tegen het randje aan een inhaker neerzetten, opdat mensen erover gaan praten…
Het is op zich geen mooi beeld, het was het momentum wat BEN pakte. En door het onderschrift blijft de inhaker sympathiek.”