Inspiratie Schermafbeelding 2013-09-09 om 09.19.08

9 september 2013 | Gonnie


De favoriete inhaker van Desmond & Demian

IMG_20130908_214645Elke week vertellen kenners over hun favoriete inhaker. Deze keer: Desmond Lissone & Demian LaVigne.  

Dit creatieve team is ook wel bekend als @DesmondDemian of Desmond-Demian Interwebz. De afgelopen jaren werkten zij als creatief team bij diverse reclamebureau’s. Vorig jaar wonnen ze nog de Gouden Inhaakmedaille print voor hun inhaker voor D-Reizen. Sinds enkele maanden zijn ze Creatief Directeur / founding partners van de gloednieuwe full service digital agency Curiosity. Hierover zeggen ze: “Met dit bureau willen we merken helpen om door middel van vernieuwende en prikkelende communicatie langetermijnrelaties met mensen op te bouwen. “Creating Interest” noemen we dat.”

Dit is de favoriete inhaker van Desmond & Demian. En wat voor een!

Opdrachtgever: Pontiac
Bureau: onbekend / geen
Jaartal: 1951
Medium: print
Actuele gebeurtenis: de val van Wim van Est in de Tour de France

“Een inhaker moet passen binnen een lange termijn strategie, in plaats van hit-and-run zijn”

“De meeste inhakers die we tegenwoordig zien zijn naar onze mening geen “echte”. Dat wil zeggen dat ze weliswaar een tekstuele link (meestal slechte woordgrap) met de actualiteit hebben, maar zelden eentje met een link naar het daadwerkelijke product of merk. Zonde, want er valt veel meer uit te halen. Een inhaker zou volgens ons het merkbeeld in stand moeten houden en het liefst nog versterken. Passend binnen een lange termijn strategie dus, en niet hit-and-run.

Deze advertentie daarentegen was super-relevant en bleef dat ook ver na de gebeurtenis! (speaking of “tegen een stootje kunnen”) Pontiac was namelijk al sponsor van het Nederlandse wielrenteam, maar na het voorval boden ze van Est meteen een individueel contract aan. In de jaren daarna was hij boegbeeld van het merk.

Als wielrenner was hij geen topper, maar tot zijn dood in 2003 verdiende Wim geld aan deze advertentie. Zo werd de val van Wim het hoogtepunt uit zijn carrière. Een mooi verhaal en goed voorbeeld van onverwachte kansen grijpen. Eigenlijk precies wat een inhaker zou moeten zijn.”

Wim_van_est1-1


Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief