3 oktober 2013 | Tim
0Tweet
Kamelen en andere opvallende dierendaginhakers
Vrijdag staat dierendag weer op de contentkalender. De kans is dus ook aanzienlijk dat er allerlei Facebookplaatjes in je timeline zullen verschijnen. Woensdag schreef Gonnie al een stukje over deze overkill aan plaatjes, dus we zijn alvast verrast door de volgende merken die zich niet beperken tot het maken van een simpel plaatje.
Makro
De meest opvallende inhaker tot nu toe is zonder twijfel de kamelenactie van de Makro. De Makro bestaat dit jaar 45 jaar én daarbij is het morgen dierendag. Dat samen resulteerde in de volgende actie: diegene die morgen als eerste met een (levende) kameel voor de ingang van een Makro staat, wordt beloond met 1000 euro aan vouchers.
De actie zorgde voor een stroom aan publiciteit. Het is ons alleen wel onduidelijk wat de link precies is tussen Makro en dierendag, laat staan een kameel. Volgens een woordvoerder wil de Makro “het schip der woestijn zijn”. Logisch.
Deze kamelen-actie deed ons bovendien denken aan een eerdere actie van brillenzaak Vincent Optiek. Klein detail: hierin draait het niet om een kameel, maar om een alpaca.
Bol.com
De dierendag-inhaker van Bol.com is wat mij betreft leuker, origineler en vooral relevanter.
1. Noem je huisdier Bolpunt.
2. Film dat je hem roept.
3. Krijg 100 kilo dierenvoer!
Q Music
Het radiostation komt dan wel met een plaatje, maar wel eentje die zorgt voor meer interactiviteit. Waar de comments bij de meeste inhakers niet verder komen dan ‘LOL’ en ‘hahaha’, zijn de reacties op deze post een stuk kwalitatiever. Creatief hoogstaand is het niet, maar elke verbetering is er eentje die we toejuichen.