Merken unox

22 november 2013 | Tim

0

Inhaken met pompoenen, pepernoten en kerstballen

Zo, met de feestdagen in het vooruitzicht wilde ik toch nog even terugkijken naar Halloween. Nog niet zo lang geleden schreef Gonnie nog een stukje over de overkill aan inhakers, waarbij het merken vooral te doen lijkt om likes te scoren door in te haken op vrijwel alle zon- en feestdagen. De relevantie met het merk, het aangaan van de interactie of het creëren van een brand utility schijnt er niet toe te doen.

Desondanks trapten er afgelopen week dus toch weer meerdere merken in dezelfde valkuil. Gelukkig zijn Gonnie en ik niet de enige die zich hier aan storen.

Een kort overzicht
Ik snap best dat je als merk af en toe moet werken aan je engagement of je social presence, maar probeer in ieder geval relevant en onderscheidend te zijn. Met de decembermaand in het vizier – waarin de ene feestdag de andere opvolgt – hoop ik dat sommige merken toch net wat meer zullen doen dan tijdens Halloween. En weet je als merk niets origineels of relevants te verzinnen? Sla dan gerust eens een dagje over…

pompoenen

Betere voorbeelden
En als je dan toch persé moet inhaken op een dergelijke gebeurtenis. Probeer dan in ieder geval dicht bij je eigen identiteit te blijven. Wellicht niet zo spannend, maar posts als die van KLM of Melkunie passen wel 10x beter deze twee merken dan bovenstaande pompoenen.

Melkunie
De koeien van Melkunie houden wel van een verkleedpartijtje.

melkunie

KLM
KLM hield het simpel: “Not afraid of flying with us?”

klm

Kortom: Dus niet teveel pepernoten en kerstballen in december, maar verras ons met iets originelers! Telfort en Coca Cola (helaas alleen in Amerika) hebben in ieder geval al een goed voorbeeld gegeven.

Ik ben benieuwd naar jullie mening..



Tags: , , , , , , ,

Geschreven door

Tim

Geboren in 1986 op de dag die toen nog bekend stond als Koninginnedag. Half Belgisch, half Nederlands. Van jongs af aan verknocht aan televisie. Later aan computers, gadgets, internet en social. Heeft vrijwel iedere serie en/of tv-programma wel eens gezien. Houdt van nieuws, trends, social media, alles wat met sport te maken heeft en is waarschijnlijk als enige Eindhovenaar fervent Ajax-supporter. Je kunt Tim volgen op Twitter, LinkedIn en Google+.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief