3 december 2013 | Tim
1Tweet
De favoriete inhaker van Joris van der Waart
In deze wekelijks terugkerende rubriek komen de kenners zelf aan het woord. Deze week: de favoriete inhaker van Joris van der Waart.
Joris van der Waart (1975) heeft in 1996 – vanuit de studiebanken – direct voor het ondernemerschap gekozen en heeft zo aan de basis gestaan van Gleijm en van der Waart. Vandaag de dag is Gleijm & van der Waart uitgegroeid tot een mooi bureau voor merkontwikkeling waar o.a. merken als Dr. van der Hoog, Licor 43, Makita, Philips, Van Boxtel Hoorwinkels en ZLM Verzekeringen zich thuis voelen.
Joris koos voor de volgende inhaker:
Opdrachtgever: Bavaria
Bureau: S-W-H
Jaartal: 2004
Actuele gebeurtenis: Amstel bier stopt campagne ’3 Amstel-vrienden’
“Met de drie Amstel-vrienden wist biermerk Amstel veel sympathie te winnen. Onbegrijpelijk dat Amstel na ‘slechts’ zes jaar een punt zette achter deze geweldige campagne, want met de drie vrienden en het thema ‘Voor elkaar’ hadden ze wat mij betreft nog jaren vooruit gekund. Met een nieuwe marketingmanager en een nieuw reclamebureau eindigde deze campagne begin 2004.
Briljant hoe concurrent Bavaria hier direct op inhaakte door de drie vrienden – uiteindelijk deden er twee mee – te vragen om de hoofdrol te spelen in hun nieuwe commercial. Na zes jaar hadden ze een écht biertje verdiend: ‘Zo, nu eerst een Bavaria’. Ze zullen in Lieshout heel wat voorpret hebben gehad, maar uiteindelijk ook het lef om met zo’n gewaagde inhaker op de buis te gaan.”
Pingback: DEEL 4: AMSTELJONGENS & JOS VAN OSS (De Bavaria Blogs: de achterkant van het marketingverhaal over de Babes) | VLIEG OP DE MUUR