Tweet
Schiphol pakt uit met speciaal Kerstkoor
Ook bij Schiphol laten ze Kerstmis niet zomaar voorbij gaan. Er staat namelijk een heus Kerstkoor op Schiphol Plaza, ook wel de ‘Schiphol Singing Surprise’ genoemd.
De week voor kerstmis wordt Twitter afgespeurd op berichten over het vieren van Kerst met (of juist zonder) een dierbare. De voorwaarden: er moet een link met het buitenland inzitten, om het relevant voor Schiphol te maken. Er wordt gezocht naar unieke gevallen, en deze worden dan verrast met een video: #singingsurprise. Het koor zingt elke keer een andere eigen vertolking van Jingle Bells. Op basis van de inhoud van de tweet en het Twitter-profiel, schrijft Red Urban (voorafgaand aan de 20ste) een persoonlijke boodschap die als Singing Surprise wordt opgenomen. Daarmee is ieder kerstlied uniek en gepersonaliseerd.
Omdat alle video’s live worden opgenomen op Schiphol Plaza, kunnen ook de bezoekers van Schiphol er niet om heen. Ze worden geconfronteerd met het koor dat zingt, met de camera’s die draaien… Zo werd ook volleybalster Laura Dijkema in het zonnetje gezet door de heren van het koor.
Na afloop van de campagne komt er een compilatie met alle kerstliedjes. Iedere #singingsurprise zal blijven bestaan op het Singing Suprise YouTube kanaal. Met deze campagne toont Schiphol aan dat ze – ook met Kerst – de verbindende factor zijn. Erg toffe actie die Red Urban eerder dit jaar deed voor Hi en de alle geslaagden tijdens de eindexamens.