Inspiratie thank you mom

21 januari 2014 | Melina

0

De favoriete inhaker van Marie-Louise Diekema

1275186_694605200569022_43651889_o

Deze week de favoriete inhaker van digitale socialite Marie-Louise Diekema

Marie-Louise is digital campaign manager bij de Social Club, de social tak van bureaus Red Urban en ETCETERA. Haar klanten bestaan uit onder andere Flexa, Bolletje, T-Mobile, Schiphol, Smiths, Nationale Nederlanden en Ditzo. Zij beheert een aantal social kanalen van deze merken voor content creatie en community management, daarnaast verzorgt zij hun contentplanningen en PR.

Herinner je die YouTube campagne ‘Who’s that girl?’ nog, waarin gezocht werd naar een meisje dat haar SD kaartje verloren was op Schiphol? Of zegt de vrijdag de 13e campagne #waterookgebeurt van Nationale Nederlanden je misschien iets? Marie-Louise werkte mee aan beide campagnes. “Campagnes waarin ik actief sturing kan geven of kan aanpakken vind ik het leukste. Niet zomaar iets op z’n beloop laten. Ook in social geldt: hard work pays off.”

Marie-Louise koos voor de volgende inhaker:

Opdrachtgever: Procter & Gamble
Bureau: Wieden + Kennedy
Jaartal: 2012-2014
Medium: TV/online
Actuele gebeurtenis: Moederdag/Olympische Spelen

“De commercial is té zoetsappig voor woorden, maar daarom juist zo leuk. Deze korte film, geregisseerd door Alejandro González Iñárritu en geschoten op 4 continenten, was de start van de ‘Thank you, mom’ campagne, waarmee moeders van olympische atleten werden bedankt voor al hun inspanningen om hun vastberaden kinderen te brengen waar ze nu zijn.

Best job in the world:

 

P&G fietste een hele campagne uit dit ene concept en het hele jaar door zijn er video’s opgenomen van atleten met hun moeders. Ook in Nederland is een vertakking van de campagne gemaakt, met Sven Kramer en zijn moeder. Past dit in ons nuchtere cultuurtje? In lijn met de Amerikaanse campagne benodigt het toch wat meer emoties a la ‘Extreme Home make-over’, terwijl wij hier al snel zeggen ‘Hé kijk wat leuk, daar heb je Sven Kramer met zijn moeder in de keuken’.

Ook de Facebookpagina werd vanaf de start van de campagne goed onderhouden. En met een reden, want P&G heeft een nieuwe Thank you, Mom video (Sochi edition) uitgebracht. Wéér een heerlijke Amerikaanse tearjerker met de pay off: For teaching us that falling only makes us stronger. Nou, zo sportief als een Olympisch sporter zijn de meesten van ons niet, maar kom op, het is toch onmogelijk om tijdens het kijken naar deze video NIET aan je eigen moeder te denken en een traantje weg te pinken?”



Tags: , ,

Geschreven door

Melina

Melina schreef haar afstudeerscriptie over inhakers. Sindsdien zijn inhakers niet meer weg te denken uit haar leven. Melina werkt als Social Media Manager bij Timm & Pimm in de mooiste stad van de wereld Amsterdam (naast Barcelona natuurlijk) en kletst soms vijf kwartier in een uur. Daarnaast zit ze wekelijks in de bios om de nieuwste films te checken, borstcrawled ze erop los in het zwembad en vindt ze het niet eens erg om op d'r tenen te staan bij concerten.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief