24 januari 2014 | Tim
1Tweet
Hoe de beste Super Bowl campagne ooit eruit had kunnen zien
Over een weekje begint het grootste marketingspektakel op sportgebied in Amerika: de Super Bowl. Pop the Campaign, met wie we het event live gaan verslaan, ontdekte alvast een fantastische campagne.
De meeste merken gebruiken dit moment om in één klap een groot gedeelte van hun marketingbudget te besmeuren. Maar wanneer je geen miljoenen wilt óf kunt spenderen moet je creatief zijn. En dat is Newcastle Brown Ale in samenwerking met Droga5 vrij aardig gelukt. De bovenstaande video lanceert de ‘If We Made It’ campagne, die draait om de commercial die de bierbrouwer gemaakt zou hebben als ze wel veel poen hadden. De video is fantastisch en zit vol met de typische Amerikaanse overdrijvingen die ook de Superbowl niet vreemd zijn.
Om je een nog concreter beeld te laten vormen van hoe de commercial eruit zou hebben gezien, zijn ook de schetsen online gezet.
Misschien – zelfs, of juist zonder dat grote budget – is dit wel de beste campagne van dit jaar. Het is anders, en superpassend bij de No Bollocks campagne die het merk al jaren voert, waarmee ze de spot drijven met marketing. Tip: wordt fan van de Newcastle Brown Ale Facebookpagina. Grappig en ontnuchterend. En check ook de Mega Huge Website “we could afford for the mega huge football game ad we couldn’t afford”.
een van de leukste biermerken op social. Ze geven het bureau echt de mogelijkheid anders te zijn dan de rest, dus dat gebeurt ook! Volgtip!