5 februari 2014 | Gonnie
0Tweet
Dreft haakt exclusief in op breaking #babyjonas news
Inhaken op onverwachte topics zijn het leukste, en leveren ook het meeste bereik op. Maar er is ook veel concurrentie: bij breaking news buitelen de merken over elkaar om maar zo snel mogelijk in te haken. Hoe handig is het dan als jij een heads-up krijgt als het zover is, zodat jij de allereerste bent om het nieuws bekend te maken.
Dat is wat Procter & Gamble deed: het sloot een deal met Kevin Jonas van de Jonas Brothers. Wasmiddelmerk Dreft mocht als eerste het nieuws van de geboorte van de dochter van Jonas bekendmaken. Merken brengen steeds meer content, maar dit gaat nog een stapje verder wat mij betreft: een merk is hier de brenger van nieuws. De berichten behaalden een behoorlijk bereik: tot nu toe ruim 37k aan retweets en 56k likes.
On this day, a little star was born. Meet Alena Rose Jonas. #BabyJonas pic.twitter.com/Wm0LoXDwCb — Dreft (@Dreft) February 2, 2014
Making everything fresh for baby was loads of fun. What piece of laundry will make your little one feel at home? pic.twitter.com/VFlz6pT6wg
— Dreft (@Dreft) February 3, 2014
Ik vind het een heel bijzonder fenomeen. Aan de ene kant wordt breaking news nu voorspelbaar voor de sponsor. Maar aan de andere kant kan het wellicht de overvloed van inhakers voorkomen. Want die maken zich dan schuldig aan ambush marketing.
Wat vind jij? Is het merk als brenger van nieuws een goede ontwikkeling?
@tindencleef het blijkt effectief en lucratief! Maar wat mij betreft moet nieuws objectief blijven. Ook dit nieuws.
— Matthijs Haagsman (@MatthijsHgsmn) February 5, 2014
@tindencleef Nope, rechten kopen om als eerste baby-foto's te mogen publiceren is al bizar genoeg. Laat dat over aan "nieuws-sites"
— Humphry van Asdonck (@HumphryJoey) February 5, 2014
@tindencleef Vooral gek dat het zo irrelevant is. "Wij zijn Dreft, kijk een baby. Geef je baby Dreft." HUH?
— Miss Woods (@misswhitewoods) February 5, 2014