Social media Schermafbeelding 2014-02-05 om 16.03.34

5 februari 2014 | Gonnie

0

Dreft haakt exclusief in op breaking #babyjonas news

Inhaken op onverwachte topics zijn het leukste, en leveren ook het meeste bereik op. Maar er is ook veel concurrentie: bij breaking news buitelen de merken over elkaar om maar zo snel mogelijk in te haken. Hoe handig is het dan als jij een heads-up krijgt als het zover is, zodat jij de allereerste bent om het nieuws bekend te maken.

Dat is wat Procter & Gamble deed: het sloot een deal met Kevin Jonas van de Jonas Brothers. Wasmiddelmerk Dreft mocht als eerste het nieuws van de geboorte van de dochter van Jonas bekendmaken. Merken brengen steeds meer content, maar dit gaat nog een stapje verder wat mij betreft: een merk is hier de brenger van nieuws. De berichten behaalden een behoorlijk bereik: tot nu toe ruim 37k aan retweets en 56k likes.

 

Ik vind het een heel bijzonder fenomeen. Aan de ene kant wordt breaking news nu voorspelbaar voor de sponsor. Maar aan de andere kant kan het wellicht de overvloed van inhakers voorkomen. Want die maken zich dan schuldig aan ambush marketing.

Wat vind jij? Is het merk als brenger van nieuws een goede ontwikkeling?



Tags: , , ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief