Inspiratie Pharrell Williams and Helen Lasichanh arrive at the 56th annual Grammy Awards in Los Angeles

19 maart 2014 | Tim

0

De favoriete inhaker van Rogier Reker

rogierDeze week komt de favoriete inhaker van Rogier Reker en die is zeer recent. 

Rogier is rond 1840 eens begonnen aan een opleiding Art Direction en sinds 3 jaar werkzaam op de de vierkoppige social media redactie van KLM. Hij is verantwoordelijk voor dagelijkse content op alle KLM kanalen en het adviesorgaan binnen de KLM voor het ‘socializen’ van producten, diensten en commerciële uitingen op social. Inderdaad zoals mijn vrienden zeggen, de hele dag ‘betaald’ op social media zitten, maar dan net even anders

Rogier koos als favoriet de hoed van het jaar. Namelijk die van Pharrell Williams en Arby’s.

Opdrachtgever: -
Bureau: -
Jaartal: 2014
Medium: Twitter
Actuele gebeurtenis: Grammys

“Natuurlijk heb ik een favoriet, maar een keuze maken kan  eigenlijk niet. Ik vind meerdere leuk zoals Gamma tijdens de Elfstedentocht met hun ‘Geen tocht’ post of Chocomel tijdens Movember. Maar wat is nu mijn allerfavorietste? Ik beperk me voor het gemak even tot Twitter, daarbij springt er voor mij toch wel eentje uit.
Ik ben gek op Twitter. De bekende uitspraak: ‘Facebook makes me hate the people I know, Twitter makes me love the people I don’t know’, klopt als een bus. Twitter is een accelerator voor inhakers. Het is snel, relevant en zelfs nu de slechte en random ‘uitgelichte’ berichten in mijn ogen pijn doen blijft het een kanaal dat mij in drie minuten op de hoogte stelt van zaken die mij interesseren.

Inhaken, en met name zonder haakje is tegenwoordig gemeengoed. Op Blue Monday zag ik 30 blauwe automerken. Een haakje zonder aas, waar je volgens mij niet veel mee vangt. Omdat iedereen tegenwoordig inhaakt, wordt van bedrijven meer creativiteit en een kritische houding verwacht. Met welke inhakers heb je echt beet en welke laat dobberen?
Afhaken is het nieuwe inhaken wat mij betreft.

Een goed voorbeeld vind ik de inhaker van Arby’s (The New Fashioned Sandwich Shop) tijdens de Grammys.
Pharrell droeg hier een hoed van ontwerper Vivienne Westwood. Arby’s logo lijkt enorm op de hoed die door Vivienne is ontworpen en vroeg Pharrell de hoed terug te geven.”

“Deze tweet werd ruim 82.000 keer geretweet. Vervolgens karikatureerde (is dat een woord) Pharell er driftig op los en krijg zijn hoed  zelfs een eigen Twitter handle @Pharrellhat. Uiteindelijk werd besloten de hoed te gaan veilen via Ebay, waarbij Pharrell niet te beroerd was om dit aan Arby’s te laten weten.”


“Een conversatie tussen Pharrell en Arby’s volgde en uiteindelijk werd de hoed op 2 maart voor $44.100 verkocht via een veiling op Ebay geveild.
De winnaar van de veiling, je raad het al: Arby’s.”

“Wat vind ik hier goed aan? Het is het momentum, relevantie maar vooral de vervolgactie (de veiling) die dit wat mij betreft tot een succes maken. Niet alleen meeliften op de buzz, maar als puntje bij paaltje komt er ook daadwerkelijk iets wezenlijks mee doen. Iets waar we allemaal nog wat van kunnen leren ;-) *steekt ook eigen hand in boezem*.

En toch…. zou dit vooropgezet kunnen zijn? Een 1,2,3-tje tussen Pharell, Arby’s en Vivienne?”



Tags: , , , ,

Geschreven door

Tim

Geboren in 1986 op de dag die toen nog bekend stond als Koninginnedag. Half Belgisch, half Nederlands. Van jongs af aan verknocht aan televisie. Later aan computers, gadgets, internet en social. Heeft vrijwel iedere serie en/of tv-programma wel eens gezien. Houdt van nieuws, trends, social media, alles wat met sport te maken heeft en is waarschijnlijk als enige Eindhovenaar fervent Ajax-supporter. Je kunt Tim volgen op Twitter, LinkedIn en Google+.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief