19 maart 2014 | Tim
0Tweet
De favoriete inhaker van Rogier Reker
Deze week komt de favoriete inhaker van Rogier Reker en die is zeer recent.
Rogier is rond 1840 eens begonnen aan een opleiding Art Direction en sinds 3 jaar werkzaam op de de vierkoppige social media redactie van KLM. Hij is verantwoordelijk voor dagelijkse content op alle KLM kanalen en het adviesorgaan binnen de KLM voor het ‘socializen’ van producten, diensten en commerciële uitingen op social. Inderdaad zoals mijn vrienden zeggen, de hele dag ‘betaald’ op social media zitten, maar dan net even anders
Rogier koos als favoriet de hoed van het jaar. Namelijk die van Pharrell Williams en Arby’s.
Opdrachtgever: -
Bureau: -
Jaartal: 2014
Medium: Twitter
Actuele gebeurtenis: Grammys
“Natuurlijk heb ik een favoriet, maar een keuze maken kan eigenlijk niet. Ik vind meerdere leuk zoals Gamma tijdens de Elfstedentocht met hun ‘Geen tocht’ post of Chocomel tijdens Movember. Maar wat is nu mijn allerfavorietste? Ik beperk me voor het gemak even tot Twitter, daarbij springt er voor mij toch wel eentje uit.
Ik ben gek op Twitter. De bekende uitspraak: ‘Facebook makes me hate the people I know, Twitter makes me love the people I don’t know’, klopt als een bus. Twitter is een accelerator voor inhakers. Het is snel, relevant en zelfs nu de slechte en random ‘uitgelichte’ berichten in mijn ogen pijn doen blijft het een kanaal dat mij in drie minuten op de hoogte stelt van zaken die mij interesseren.
Inhaken, en met name zonder haakje is tegenwoordig gemeengoed. Op Blue Monday zag ik 30 blauwe automerken. Een haakje zonder aas, waar je volgens mij niet veel mee vangt. Omdat iedereen tegenwoordig inhaakt, wordt van bedrijven meer creativiteit en een kritische houding verwacht. Met welke inhakers heb je echt beet en welke laat dobberen?
Afhaken is het nieuwe inhaken wat mij betreft.
Een goed voorbeeld vind ik de inhaker van Arby’s (The New Fashioned Sandwich Shop) tijdens de Grammys.
Pharrell droeg hier een hoed van ontwerper Vivienne Westwood. Arby’s logo lijkt enorm op de hoed die door Vivienne is ontworpen en vroeg Pharrell de hoed terug te geven.”
Hey @Pharrell, can we have our hat back? #GRAMMYs
— Arby’s (@Arbys) January 27, 2014
“Deze tweet werd ruim 82.000 keer geretweet. Vervolgens karikatureerde (is dat een woord) Pharell er driftig op los en krijg zijn hoed zelfs een eigen Twitter handle @Pharrellhat. Uiteindelijk werd besloten de hoed te gaan veilen via Ebay, waarbij Pharrell niet te beroerd was om dit aan Arby’s te laten weten.”
Hey @Arbys, you want my hat? Now’s your chance…http://t.co/CsW204Eo4R
— Pharrell Williams (@Pharrell) February 21, 2014
“Een conversatie tussen Pharrell en Arby’s volgde en uiteindelijk werd de hoed op 2 maart voor $44.100 verkocht via een veiling op Ebay geveild.
De winnaar van de veiling, je raad het al: Arby’s.”
.@Pharrell You’re welcome. We’re HAPPY to support a great cause & get our hat back. Good luck at the #Oscars tonight! pic.twitter.com/2oA7qDPX9z
— Arby’s (@Arbys) March 3, 2014
“Wat vind ik hier goed aan? Het is het momentum, relevantie maar vooral de vervolgactie (de veiling) die dit wat mij betreft tot een succes maken. Niet alleen meeliften op de buzz, maar als puntje bij paaltje komt er ook daadwerkelijk iets wezenlijks mee doen. Iets waar we allemaal nog wat van kunnen leren ;-) *steekt ook eigen hand in boezem*.
En toch…. zou dit vooropgezet kunnen zijn? Een 1,2,3-tje tussen Pharell, Arby’s en Vivienne?”