Merken Hup Holland Hamsters commercial

31 mei 2014 | Gonnie

0

Worden de Hup Holland Hamsters een succes?

Ik denk van wel. 

Nee, creatief zijn de Hup Holland Hamsters niet.Maar neem het Albert Heijn eens kwalijk dat ze voor safe gaan, zeker na het debacle van twee jaar geleden. Toen was er de Mannen tegen de Vrouwen voetbalpool. Hoezo mannen tegen de vrouwen? Dat is toch helemaal niet relevant tijdens een groot voetbaltoernooi? En toch helemaal niet voor Albert Heijn?

De primaire supermarkt
En nee, een hype zullen de hamsters niet veroorzaken. Dé campagne van het WK 2014 is natuurlijk die van de Jumbo juichpakken. Maar die pakken zijn al uitverkocht en een WK-actie moet er vooral voor zorgen dat jij de primaire supermarkt blijft.  Stel: je gaat vooral naar de Albert Heijn, en soms naar de Jumbo. Dan ben je de afgelopen weken wat vaker bij de Jumbo geweest om zegels te sparen, wat de Jumbo een ‘kerstdrukte heeft opgeleverd’ en de Albert Heijn ongetwijfeld pijn heeft gedaan. Maar ga je nu weer gewoon naar Albert Heijn.

De jengelfactor van de hamsters
De hamsters moeten als het goed is, gaan aanslaan bij kinderen. Die moeten immers gaan jengelen en ervoor zorgen dat niet alleen jij, maar ook alle ooms en tantes en opa’s en oma’s bij de Albert Heijn hun boodschappen doen. Want de hele set moet compleet, en die set bestaat uit maar liefst 23 hamsters. Het schijnt dat Albert Heijn al ruilmiddagen heeft gepland. Gezien eerdere voetbalplaatjesacties, weten ze vast goed in te schatten wanneer deze zouden moeten plaatsvinden.

Druk om de set compleet te maken
Maar is Albert Heijn niet veel te laat gestart? Veel bedrijven zijn extra vroeg begonnen met hun campagnes, zodat de buit maar binnen is voordat er ook maar tegen een bal getrapt is. Als oranje dan toch de poulefase overleeft, is alle extra omzet pure bonus. True, maar uit onderzoek blijkt dat korte actieperiodes lonen voor supermarkten: dan is de druk om de set compleet te krijgen, extra groot.

Dus: de Jumbo heeft de buit al binnen, maar vanaf nu gaat veel van de additionele omzet naar Albert Heijn. Want de weken waarin we extra bier en chips inkopen, moeten nog komen. En hopelijk duren die langer dan alleen de poulefase.



Tags: ,

Geschreven door

Gonnie

Gonnie's uit de hand gelopen fascinatie voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief