Inspiratie Naamloos

9 september 2014 | Melina

0

De favoriete inhaker van Erik Wiese

foto

Terug van even weg geweest! Met deze week de favoriete inhaker van Erik Wiese. Erik – bedenker van o.a. deze Peijnenburg inhaker – is mede oprichter van het social media bureau Blauw Gras. Een greep uit het portfolio vertelt ons dat dit jonge bureau onder meer werkt voor Peijnenburg, Beemster, Burger King, Red Band en LOI. ‘Meedoen is jong blijven’, is het uitgangspunt. Zowel voor het team als voor hun opdrachtgevers vertelt Erik – ‘Het houdt je jong, heerlijk toch?’

 

 

“Mijn favoriete inhaker is eigenlijk een onderwerp binnen inhaken. Daarbij ben ik op zoek gegaan naar merken met ballen. We kennen allemaal wel zo’n persoon die nooit netjes in de pas loopt. Op de basisschool begon het al. Als iedereen netjes in de rij staat om naar binnen te gaan, hangt hij nog op de kop in het klimrek. Vervolgens even zwaaien naar de juf met een grijns. Stiekem dacht je dan: “Wow, die durft!” En ergens vond je het misschien ook wel stoer.

pepsi

Hedendaags zijn we er helemaal aan gewend geraakt om persoonlijkheidskenmerken te koppelen aan merken. Ik ben er toevallig nog op afgestudeerd bij Sportlife, een tijd geleden. De kauwgommarkt perceptueel in kaart brengen noemden we dat. Sportlife is… ah, sportief! Freedent gezond, and so on. Maar welk merk is er nou dat lefgozertje?


karwei

Merken met ballen, waar waren ze? Met de komst van social media zie je ze langzaam opstaan. Binnen de muren van elk bedrijf wordt de concurrent nauwlettend in de gaten gehouden. Wat is er nu mooier dan de concurrent eens publiekelijk een draai om zijn oren te geven? Uiteraard met respect en een knipoog. Want laten we wel wezen… We zijn allemaal mensen, en lachen is gezond.

Naamloos

De 3 beelden in dit artikel zijn voorbeelden van ‘trollen’ van de concurrent, mijn favoriete onderdeel van inhaken als je het mij vraagt. Nu ik dit type vraag ik me af: “Is dit wel inhaken?” Ja natuurlijk! Met het binnen halen van het Hornbach account gaan er zich in de toekomst wellicht wel mogelijkheden voor doen om te trollen. Ik kijk er nu al naar uit om het jongetje in het klimrek te zijn! ;-)”

Credits beelden: 9gag, Hornbach & Centraal beheer



Tags: , ,

Geschreven door

Melina

Melina schreef haar afstudeerscriptie over inhakers. Sindsdien zijn inhakers niet meer weg te denken uit haar leven. Melina werkt als Social Media Manager bij Timm & Pimm in de mooiste stad van de wereld Amsterdam (naast Barcelona natuurlijk) en kletst soms vijf kwartier in een uur. Daarnaast zit ze wekelijks in de bios om de nieuwste films te checken, borstcrawled ze erop los in het zwembad en vindt ze het niet eens erg om op d'r tenen te staan bij concerten.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief