Tips voor inhaken Inhaakkalender 2015.1

30 januari 2015 | Melina

0

Een selectie van 6 inhaakkalenders voor 2015

Nu we alle Nieuwjaarsborrels en Blue Monday hebben overleefd, is het tijd om écht vooruit te kijken.  Een nieuw jaar betekent immers nieuwe kansen om in te haken. Maar kies je moment zorgvuldig. Iedereen kan inhaken met een sympathiek plaatje. Vraag jezelf af of er een relevante link is tussen het merk en de actualiteit. Of jij de enige bent die deze inhaker kan maken en of de inhaker (grap) niet al eerder is gemaakt. Creativiteit en originaliteit zijn sleutelwoorden als het gaat om inhaken. Sla je de spijker op z’n kop en wordt je met jouw inhaker onderdeel van een trending topic dan kun je als merk een groot bereik halen.

Onderstaande inhaakkalenders (in willekeurige volgorde) geven een overzicht van bekende en minder bekende actualiteiten. Bekijk ze, leg ze naast je marketingplanning, haak in of zorg er voor dat je klaar zit om real time in te haken.

1) De contentkalender van Buzzcapture
Van de Huishoudbeurs tot en met de nieuwe dienstregeling van de NS. Met deze uitgebreide inhaakkalender mis je geen enkele gelegenheid meer om in te haken. Download ‘m hier.

2) De Issuekalender van de Issuemakers
Deze kalender geeft een overzicht van alle maatschappelijke onderwerpen die door mensen, bedrijven, organisaties, media of de politiek op de agenda worden gezet. Download ‘m hier of bestel de papieren versie.

3) Upcoming
Wij zijn gek op lijstjes en vooral die van Upcoming. Zij weten precies wat trending is in Nederland. Houd Upcoming dus in de gaten en haak real time in op actuele trending topics.

4) #Ownthemoment van Twitter
Trending en Twitter gaan hand in hand. Met de #ownthemoment kalender selecteer je de gebeurtenissen waar je op wilt inhaken en sla je ze meteen op in je agenda. Bekijk hier de internationale versie en de Nederlandse.

5) Zapaday
Houd met Zapaday het nieuws van volgende week in de gaten. Elke donderdag geven zij een update van aankomende events. Handig!

6) De inhaakkalender van We are blossom
Het branded content bureau uit Eindhoven maakte een inhaakkalender. Scroll er door heen en mis bijvoorbeeld Wereld Yoga dag en de Dag van de baard niet.

Haal het meeste uit ieder moment. Inhaak ze!



Tags: ,

Geschreven door

Melina

Melina schreef haar afstudeerscriptie over inhakers. Sindsdien zijn inhakers niet meer weg te denken uit haar leven. Melina werkt als Social Media Manager bij Timm & Pimm in de mooiste stad van de wereld Amsterdam (naast Barcelona natuurlijk) en kletst soms vijf kwartier in een uur. Daarnaast zit ze wekelijks in de bios om de nieuwste films te checken, borstcrawled ze erop los in het zwembad en vindt ze het niet eens erg om op d'r tenen te staan bij concerten.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief