5 februari 2015 | Gonnie
0Tweet
De favoriete inhaker van Diederik Broekhuizen
We zijn terug met ‘De favoriete inhaker van…’ En dat is deze keer de favoriet van Diederik Broekhuizen. We kennen Diederik van het platform De Beste Social Media, waar hij de pareltjes van de Nederlandse social media updates deelt. In april dit jaar organiseert hij de tweede editie van De Beste Social Media Awards, de prijzen voor de beste berichten van merken op social media. Verder DJ’t hij in de weekenden, snowboard en wakeboard hij graag en is hij een groot filmfanaat.
Opdrachtgever: Hi
Bureau: Brandfighters
Jaartal: 2013
Medium: Facebook
Actuele gebeurtenis: Troonwisseling van Beatrix en Willem-Alexander
Diederik vertelt: De uitwerking van deze inhaker is heel erg goed uitgedacht. Het concept is actueel ingespeeld op een Facebooktrend die herkenbaar is voor velen. De reacties in de post door Maxima, Rutte en Beatrix zijn scherp, de post is op het juiste tijdstip gepost – namelijk vroeg in de morgen – en bevat net dat vleugje humor waardoor mensen het bericht sympathiek vinden. Het bericht een gigantisch bereik en engagment. Meer dan 15.000 likes en meer dan 6.000 shares.”
‘Op een dag zoals deze probeert elk merk in te haken. Des te knapper vind ik het als je dan boven het maaiveld weet uit te steken met een echt sterke uiting. De post is vorig jaar juni uitgeroepen tot beste inhaker tijdens De Beste Social Media Awards. Een jury en meer dan 3.000 stemmers kozen het bericht uit als de beste inhaker van het jaar.”