Inhaak-CV

Contact
Gonnie Spijkstra
06 22 99 30 38
gonniespijkstra@gmail.com
Twitter.com/gonniespijkstra
Facebook.com/versereclame

Telegraaf Media Groep
T.a.v. Gonnie Spijkstra
Basisweg 30
1043 AP Amsterdam

Gonnie’s inhaak-CV
1992
: Eerste inhaak’onderzoek’ voor een filosofie-opdracht, 2e klas middelbare school. Lees: wedstrijden opnemen en bij verschillende wedstrijden tellen hoeveel commercials wel en hoeveel niet inhaakten op het EK.
1998: Scriptie schrijven over de Leeuwarder Courant (waar mijn vader dit jaar 40 jaar in dienst is), het huidige NDC. 6e klas Gymnasium.
2002: Acht maanden wonen (en een beetje studeren) in Johannesburg, Zuid-Afrika.
2004: Bachelorscriptie over de (zoals bleek: 7) verschillende manieren waarop in advertenties verwezen wordt naar actuele gebeurtenissen. Communicatiewetenschappen, RUG.
Meegekeken met de jurering van de Inhaakmedailles van inhaakgoeroe Peter Strating.
2005-6: Masterscriptie over de stopping power van inhaakadvertenties, gemeten met eyetracking (wijlen Verify). Krijgen inhakers meer aandacht van lezers dan ‘gewone’, vergelijkbare advertenties? Dat viel dus tegen. Voor wie de gehele scriptie wil lezen: klik HIER (PDF).
2007
: Komen werken bij De Telegraaf, natuurlijk dé inhaakkrant bij uitstek.
2008: De eerste Telegraaf Inhaakkalender. En de eerste Telegraaf Inhaakwedstrijd, voor zowel EK als Olympische Spelen.
2010: Versereclame.nl, zie ook de pagina ‘In de media’

Disclaimer
Gonnie Spijkstra schrijft de artikelen op dit weblog op persoonlijke titel. Meningen die geuit worden zijn niet noodzakelijkerwijs de mening van haar werkgever Telegraaf Media Groep.


21 reacties op Inhaak-CV

  1. Erik :

    Geweldige blog Gonnie! Complimenten.
    Wij zullen op Cebuco.nl een link opnemen.
    Succes!

  2. inderdaad, een heel mooi initiatief. Eindelijk een eigen plek voor dé inhaakspecialist van Nederland.
    Pas wel op, je schept altijd hoge verwachtingen door met zo´n blog te beginnen. Vooral als het gaat om de frequentie van publiceren. Als het een weekje stil is, begint het volk te morren! Wacht dus niet tot je weer “groot nieuws” hebt, maar plaats af en toe ook even snel een kort stukje, of een opvallende foto, of een linkje naar een interessant artikel.
    En tot slot: zorg voor leven op je weblog. Hoe meer discussie, hoe meer zinvolle bijdragen van andere inhaakspecialisten (of leken met goede ideeën), des te groter de kans dat het ook in bezoekersaantallen een succes wordt. Én dat je uiteindelijk nog meer mooie inhaakvoorbeelden krijgt.
    Trouwens, hebben marketingfacts, adformatie e.d. het al opgemerkt?

  3. En Reclamewereld.blog.nl haakt natuurlijk ook in op de start van dit aardige WK inhaakblog, want van inhaken houden wij ook. Succes, Gonnie, leuk initiatief, succes ermee.
    En, uh, ben jij nu de tweede Professor Inhaak, na en naast Peter Strating van de Gouden Inhaakmedailles ? ;-)
    http://reclamewereld.blog.nl/inhakersactueel/2010/04/06/%C2%B4huwelijksaanzoek%C2%B4-amstel-met-dat-reisje-naar-wk-voetbal

  4. Hee Gonnie!

    Gaaf zeg zo!

    Ben zelf ook bezig met menig WK campagne te ontwikkelen. Super dat je dit zo even op een rijtje hebt gezet. Wordt zelf al een beetje WK-moe moet ik zeggen. Alsof het al voldoende is iets oranje te maken en er dan mee te scoren..
    Werkt in ieder land dat inhaken zo goed als hier? Ik heb het gevoel dat ‘ons volkje’ wel een typisch volgzaam kuddedier. Gezellig met z’n allen op de bank. Alles wat linkt aan ‘onze mannen’ geeft een goed gevoel. Nederland kleurt oranje. Kleurt Spanje rood-geel dan?

    Doeg!

  5. Wouter Boon :

    Dag Gonnie,
    Ik ben de ‘founder’ van Amsterdam Ad Blog. En had opeens een ingeving. Ik vind de Nederlandse inhaak-oranje-rommel voor 90% bagger, maar ik geloof wel dat we uniek zijn in de wereld met zoveel inhaakcampagnes – vooral rond het voetbal. Vind je het leuk om in het Engels hierover een gastcolumn ofzo te schrijven?
    Ik hoor het graag.
    Groet,
    Wouter

  6. Hansie Jhinnoe :

    Hi Gonnie,

    Ik mis http://www.telegraaf.nl/telesport/oranjepoule/ bij de Oranje-actie-teller.

    Groeten,
    Hansie

  7. Ellen ter Brugge :

    Ik zag net dit bericht op ontwerpen-voor-geld.nl. Blijkbaar zijn zij nogal wat van plan.

    http://www.ontwerpen-voor-geld.nl/stageplek-bij-ontwerpen-voor-geld-nl/

  8. Deon :

    Hoi!
    Ik heb deze inhaker gemaakt!

    http://donebydeon.com/sinterkees/

    Groeten,
    Deon Prins

  9. Hoi Gonnie,

    Een leuke pakjesavond inhaker van PostOffice en Christine le Duc:

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=470007573042120&set=a.456081774434700.99374.454762281233316&type=1&theater

    Groetjes,
    Postoffice!

  10. Leuke inhaker voor komende vrijdag.

  11. Pingback: Sneeuw & recordspits: ING, Heineken, Vodafone, Amstel en Thuisbezorgd haken in | Reclamewereld

  12. Hoi Gonnie,
    Leuke blog.

    We hadden ook wel een aardige inhaker voor Absolut, al zeg ik het met enige bescheidenheid…

    Mocht onderstaande link niet werken kun je even op de Facebook page kijken van Absolut NL…

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=341978589253599&set=a.133450006773126.25255.123108691140591&type=1&theater

    (het is die post over de meteoriet) :)

    groet,
    Bas

  13. De hyperlink op je Inhaak-CV pagina van LinkedIn verwijst naar de Facebook-pagina van Verse Reclame.
    Just so you know! :)

  14. Dennis Visschedijk :

    Hallo Gonnie,

    Voor een minor Digital Communication for Businesses ben ik een trend analyse aan het maken. Twee gekozen trends zijn webcare en augmented reality.

    Echter is over inhakers een stuk minder bekend. En aangezien jij dé inhaak expert van Nederland bent hoop ik dat je mij verder kunt helpen.

    -Is inhaken volgens jou een trend die maar zal blijven toenemen in de toekomst? Of zal het een keer ergens ophouden, ook omdat steeds meer bedrijven proberen mee te doen?
    -Ken jij voorbeelden van de overheid die inhaakt?
    -Ben jij bekend met cursussen ‘inhaken doe je zo’? (Het boek mbt newsjacking ben ik bekend mee)

    Ik hoop dat je tijd hebt om antwoord te geven op mijn vragen.

    Groeten,

    Dennis Visschedijk

  15. smit :

    zelfbenoemde experts hebben we genoeg in deze maatschappij, net als ombudsmannen, de dag van.., de week van …een beetje echt werken kan geen kwaad, social gezwam genoeg.

  16. Pingback: Contentstrategie met effectieve inhakers op sociale media - Social Matters

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Omhoog ↑

  • Tweets

  • Partner

  • Advertentie


  • Nieuwste artikelen

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Link Love

  • Archief